Video | Agriculture | Confidence | Economy | Energy | Employment | Finance | Media | Property | RBNZ | Science | SOEs | Tax | Technology | Telecoms | Tourism | Transport | Search

 


Sky TV lifts 1H profit 9% as subscribers spend more

Sky TV lifts 1H profit 9% as subscribers spend more, migrate to My Sky

Feb. 22 (BusinessDesk) – Sky Network Television, the pay-TV company that’s 44 percent owned by News Corp, reported a 9 percent gain in first-half profit as subscribers migrated to its My Sky premium service and spent more.

Profit rose to $68.2 million in the six months ended Dec. 31, from $62.7 million a year earlier, the Auckland-based company said in a statement. Sales rose 3.9 percent to$443 million.

Total subscribers to Sky TV’s services was little changed at 846,988 at Dec. 31 from a year earlier though the number on My Sky climbed 28 percent to 423,973. Average revenue per subscriber, or ARPU, rose to $75.78 at Dec. 31 from $71.81 a year earlier. My Sky ARPU rose to $87.39 from $84.71.

Sky TV lifted its full-year profit guidance to a range of $125 million to $130 million, from a previous $120m million to $125 million, and said capital spending would be lower at $90 million to $100 million, from $150 million to $160 million.

It will pay an interim dividend of 12 cents, with a record date of March 8, from 11 cents a year earlier. The shares climbed 2.6 percent to $5.17, having edged up 6.4 percent over the past 12 months. The stock is rated ‘outperform’ based on a Reuters poll of nine analysts, with a median price target of $5.47.

Gross churn rose to 14.6 percent in the first half from 14.2 percent, though for My Sky HDi, churn was 10.4 percent.

Programme operating costs rose 11 percent, mainly reflecting the costs of hosting the London Olympics. Sales and marketing fell by $7.1 million, reflecting an increased spend the year earlier for the Rugby World Cup.

Capital expenditure fell to$42.8 million in the first half from $69.6 million, reflecting lower decoder and installation costs. Advertising revenue fell 9.5 percent to $35.3 million.

Total operating expenses rose 3.3 percent to $333.8 million, led by programming rights and operations.

(BusinessDesk)

© Scoop Media

 
 
 
 
 
Business Headlines | Sci-Tech Headlines

 

Fossils: Ancient Penguins Lived Alongside Dinosaurs?

Penguins are much older than previously thought and their evolution probably dates back to the days of the dinosaurs, according to research on the fossilised leg bone and toes of a giant ancient penguin found in rocks near Waipara, North Canterbury. More>>

No Voda/Sky: Commission Declines Clearance For Merger

The Commerce Commission has declined to grant clearance for the proposed merger of Sky Network Television and Vodafone New Zealand. More>>

ALSO:

EARLIER:

Power: IEA Report On New Zealand's Energy System

Outside of its largely low-carbon power sector, managing the economy’s energy intensity and greenhouse gas emissions while still remaining competitive and growing remains a challenge. More>>

ALSO:

NASA: Seven Earth-Size Planets Around A Single Star

NASA's Spitzer Space Telescope has revealed the first known system of seven Earth-size planets around a single star. Three of these planets are firmly located in the habitable zone, the area around the parent star where a rocky planet is most likely to have liquid water. More>>

ALSO:

Auckland Transport Case: Men Guilty Of Corruption And Bribery Will Spend Time In Jail

Two men who were found guilty of corruption and bribery in a Serious Fraud Office (SFO) trial have been sentenced in the Auckland High Court today... The pair are guilty of corruption and bribery offences relating to more than $1 million of bribes which took place between 2005 and 2013 at Rodney District Council and Auckland Transport. More>>

ALSO:

Hager Raid: Westpac Wrong To Release Bank Records To Police

The Privacy Commissioner has censured Westpac Banking Corp for releasing without a court order more than 10 months of bank records belonging to the political activist and journalist Nicky Hager during a police investigation into leaked information published in Hager's 2014 pre-election book, 'Dirty Politics'. More>>

ALSO:

EARLIER:

Get More From Scoop

 
 
 
 
 
 
 
 
Business
Search Scoop  
 
 
Powered by Vodafone
NZ independent news